reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Weisenbacher

Peter Weisenbacher

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislavčan, ktorý sa pamätá na socializmus, ktorý sa venuje počítačom a bol na internete už pred 15 rokmi, ale prechodil viac galérii a múzei ako hral 3D hier a je kritický voči technológiám, médiám a politike. Zoznam autorových rubrík:  KultúraPočítačePolitikaSúkromnéNezaradené

reklama

Kultúra

Borič mýtov Kaliňák

Peter Weisenbacher

Borič mýtov Kaliňák

Róberta Kaliňáka je na ministra vnútra škoda, je to človek neobvyklých kvalít, schopností a ambícií. Je to borič mýtov! Úloha to nemalá, nebezpečné mýty popierajúce zmenu klímy či holokaust, alebo z neinformovanosti vznikajúce o zásluhách americkej armády na internete a ďalšie sa už desaťročia snažia vyvracať novinári, spisovatelia, profesori, vedci, nositelia nobelových cien. Odteraz však bude všetko inak. Dnes začal svoju priam epickú bitku voči mýtom podnikateľ v stravovacom priemysle a hneď zhurta. Mýtami sprevádzajúcimi odovzdanie časti územia Slovenskej republiky jej vládou do rúk bezpečnostných síl čínskej diktatúry (aby sme veci nazývali pravými menami) 18. júna pred prezidentským palácom, ktorá sa skončila napádaním, okrádaním a bitím pokojne demonštrujúcich Slovákov Číňanmi (aby sme ostali pri pravde).

  • 15. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 459x
  • 0
Ako neschopnosť redaktorov SME mení pohlavia

Peter Weisenbacher

Ako neschopnosť redaktorov SME mení pohlavia

Na tomto mieste som bol vystavený (a nielen ja) už takému množstvu výčitiek, podráždených až agresívnych reakcií za preklepy alebo pravopisné chyby, že by som predpokladal, že ak toľko ľudí dohliada na formu, aspoň niekto bude i na obsah. O opaku ma však presvedčilo piatkové tlačené vydanie denníka SME, plné nezmyslov. Priznám bez mučenia, že tento denník obvykle nečítam, najneskôr odvtedy čo odišiel Milan Šimečka, mám na výber lepšie zdroje. Včera ráno mi však boli piatkové noviny doslova strčené pod nos so slovami aha, ešte stále pozývajú na tú skončenú výstavu. To by ma neprekvapilo, bol to však len začiatok, začítal som sa a ďalšiu hlúposť som našiel hneď vedľa.

  • 3. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 134x
  • 27
Čo chcem vidieť na IFF Bratislava 2007

Peter Weisenbacher

Čo chcem vidieť na IFF Bratislava 2007

Z filmoveho festivalu co vcera zacal v BA, konkretne v Auparku som si vybral a zrealizujem asi toto. Na konci su veci, ktore nestiham, ale ktore by som inak chcel vidiet.

  • 1. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 485x
  • 2
Čo chcem vidieť na Jednom svete

Peter Weisenbacher

Čo chcem vidieť na Jednom svete

Vyber filmov z aktualnejho festaku Jeden svet ktory sme s kamoskou spachali, vsetkych vas pozyvam, na tychto predstaveniach mate navyse aj bonusovu moznost stretnut ma. Vstupne je ludove.

  • 8. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 443x
  • 0
Provensálska jeseň: fotky

Peter Weisenbacher

Provensálska jeseň: fotky

Mal som možnosť stráviť týždeň v juhovýchodnom a južnom Francúzsku. Úžasné chute a vône čerstvých syrov z fromagerií, bagiet z boulangerií a zákuskov s patisérií vám nesprostredkujem a tam prinášam aspoň niekoľko fotiek. Trasa bola Viedeň-Schwechat, Paríž-Charles de Gaulle, Valence, Crest, Grenoble, Avignon, Marseilles a späť.

  • 4. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 550x
  • 8
reklama
Festival dokumentárnych filmov Jeden svet už dnes

Peter Weisenbacher

Festival dokumentárnych filmov Jeden svet už dnes

Siedmy ročník medzinárodného festivalu dokumentárnych filmov Jeden svet 2006 prináša na Slovensko 62 filmov v 8 filmových sekciách. A to v piatich kinosálach. Medzi nimi aj v A4 (bývalé České centrum, predtým V klub) kde sa bude nachádzať aj infostánok Amnesty International ku ktorému vás všetkých srdečne pozývam, mimo iné budeme mať aj nové číslo nášho magazínu a niekoľko petícií. Program festivalu tu .

  • 25. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 589x
  • 6
Gilbert Adair: Snílci (Nevinný, Dreamers)

Peter Weisenbacher

Gilbert Adair: Snílci (Nevinný, Dreamers)

Nebol to najlepší film, Betolucciho určite nie. Ani tá kniha nebola práve skvelá, ale dohromady sú užasné. Toto bolo to hlavné, čo som pochopil keď som ju dočítal. Práve a len dohromady sú kompletnou jednou vecou, dávajú zmysel.

  • 20. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 248x
  • 0
Comics Salon 2006 už o týždeň

Peter Weisenbacher

Comics Salon 2006 už o týždeň

Ako zaujímavo, podnetne a pritom oddychovo a zábavne využiť budúco-týždňový predĺžený víkend? V Bratislave sa uskutoční 3. ročník festivalu japonskej popkultúry, sci-fi a fantasy. Za malý poplatok sa môžete nechať uniesť do mnohých svetov. Jednotlivé aktivity budú rozdelené do samostatných salónov a prebiehať paralelne takže si každý určite nájde to svoje. V 11 sálach sa bude odohrávať rôznorodý program členený podľa jednotlivých 6 sekcií festivalu: Comics, Scifi fantasy, Japonsko, Filmy, Hry a Anime. Chýbať nebúde ani pútavý sprievodný program.

  • 8. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 901x
  • 1
Othello na hrade: dobrí herci a trubkové lešenie

Peter Weisenbacher

Othello na hrade: dobrí herci a trubkové lešenie

Istý slovenský novinár o predstavení Othello v rámci Letných shakespearovských slavností napísal, že je v modernom pojatí. Patrne v hre sledoval len kulisy, a to konkrétne len trubkové lešenie tvoriace ich časť -to bolo totiž to jediné moderné na tejto adaptácii slávnej tragédie o žiarlivom maurovi, jeho žene Desdemone a vypočítavého Jaga. Nebolo to však zďaleka to jediné prekvapujúce.

  • 31. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 953x
  • 6
Paradise Now a 48 hodín v Blave

Peter Weisenbacher

Paradise Now a 48 hodín v Blave

Včera večer som si namočil palec do atramentového vankúšika. Niečo podobné som ostatných 20 rokov neurobil, naposledy keď som sa hral s detskými zvieratkovskými pečiatkami v krabici. Včera pri východe z kina nato však bol vážny dôvod. Napriek takémuto napovrch infantilnému počínaniu nešlo o nič veselé. Ako diváci filmu Paradise Now (Raj hneď teraz) sme takto chceli poslať odkaz izraelskej a palestínskej vláde, že je najvyšší čas prestať s násilnosťami. Táto iniciatíva vznikla ešte pred súčasnou eskáláciou spojenou s vojnou s Hizballáhom v Libanone, no toto ju ešte viac aktualizuje. Dva dni minulého víkendu strávené v prázdnej Bratislave som strávil m.i. sledovaním týchto útokov.

  • 21. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 566x
  • 15
reklama
Ohavnosť na Obchodnej: dom Zlatý jeleň

Peter Weisenbacher

Ohavnosť na Obchodnej: dom Zlatý jeleň

V prípade tohto baráku mám dvojnásobnú smolu: poznám intímne priestor bratislavskej Obchodnej ulice a mám rád (a zaujímam sa o) architektúru. Stojí tam už nejakú chvíľu, a nejakú chvíľu už chodím okolo, no dlhšie to nevydržím bez toho aby som o tejto ohavnosti nespísal svoje pocity. Na Obchodnej ulici som prežil časť detstva, pamätám si legendárne potraviny U Andera kde ešte v 80. rokoch mali porcované maslo, na parkovisko tam kde teraz stojí hotel Crowne Plaza (predtým Fórum), na OD Pionier (predtým a potom Junior dnes po necitlivej rekonštrukcii a zničení výkladov Svet knihy), Pofis etc.

  • 14. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 611x
  • 34
Sting: z diaľky, ale predsa

Peter Weisenbacher

Sting: z diaľky, ale predsa

Väčšina bežných smrteľníkov keď sú konfrontovaní s nejakou veľkou hviezdou obvykle ako prvú reakciu zo seba dostane neoriginálny postreh typu: je menšia/menší ako som si myslel. Podľa tohto vzoru je môj neoriginálny prvotný postreh zo včerajšieho bratislavského koncertu Stinga veľkostne neúmerný: Gordon Matthew Summer mal asi 3 cm. Ostáva dúfať, že to bolo skutočne spôsobené nedokonalosťou môjho zraku, vzdialenosťou od pódia a absenciou veľkoplošnej obrazovky (hint: výčitka usporiadateľom) a nie tým že som ešte bežnejší a smrteľnejší ako ostatný bežný smrteľníci.

  • 22. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 112x
  • 15
Zima v kopci, teplo v tele a dážďovky na chodníku

Peter Weisenbacher

Zima v kopci, teplo v tele a dážďovky na chodníku

Včera večer bola v Subclube akcia 100K 4ever. Napriek tomu, že v hradnom kopci bola riadna kosa, vo vnútri mi bolo dobre. Nebolo to červenou pečiatkou ktorú dávali na ruku pri vchode (a ktorú v úzkej, dlhej chodbe -temer tuneli- nebolo vidno lebo bola červená a tam je červené svetlo čím sa to zneguje), tá ostala na povrchu. Nebolo to ani prvou kapelou Ememvoodoopoka, žiaľ nie. Prsty, tlačítka a čojaviemčo ešte ďalšie v tom mal nepochybne aj zvukár, ktorý to nezvládol a v niektorých chvíľach zaliehalo v ušiach. Ale mohli ich vynechať, len toľko, dajme tomu, že sa tam nehodili, nič viac, nič menej.

  • 29. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 039x
  • 2
Výstava z ktorej vás nebudú bolieť nohy

Peter Weisenbacher

Výstava z ktorej vás nebudú bolieť nohy

Úpenlivá bolesť v nohách kvôli ktorej sa nemôžete kochať umením, ktorá zatemní vašu myseľ a vy len míňate exponáty bez toho aby ste ich konzumovali a trávili, nechápete ich zmysel po dvoch krokoch dozadu. Toto všetko poznáte, isto, z veľkých galérií a múzeí. Sú rôzne triky ako sa tomu vyhnúť, môj najobľúbenejší je vyberať si celú dobu jeden kúsok a dať si ho zabaliť domov -hra na výber darčeka (hitparáda je povolená len pokým neopustíte expozíciu). Viem však o výstave pri ktorej to nehrozí: Object in space.

  • 23. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 434x
  • 3
Koniec Týždňa kultúrneho dedičstva v Stoke: Živé kvety

Peter Weisenbacher

Koniec Týždňa kultúrneho dedičstva v Stoke: Živé kvety

Posledné predstavenia Divadla Stoka v jeho nezávislom priestore na Pribinovej ulici sa uskutočnili tento (o pár hodín už uplynulý týždeň). Včera večer to všetko ukončil koncert kapely Živé kvety (kto nepozná, odporúčam, na stránke -linka pod textom- sú aj MP3-ky). Na prvý pohľad všetko v poriadku, no už oproti vchodu nad ktorým sa čnie typické roztečené logo Stoka stojí vysoký a mohutný plechový plot s často sa opakujúcim logom developerskej spoločnosti Balymore, ktorá to celé onedlho zbúra a postaví národné akvárium. Vskutku videl som tie architektonické návrhy: horší podpriemer. Ale vráťme sa k včerajšiemu večeru.

  • 26. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 334x
  • 12
reklama
Lao-c' Tao te ťing

Peter Weisenbacher

Lao-c' Tao te ťing

Kdo je ve své smělosti troufalý, bude zabitkdo je statečný, ale netroufá si, bude žítto obojí někdy prospívá a jindy škodíKdo ví, proč je nebe kruté?Zde je i moudrý na vážkáchcesta nebe je vítězit bez zápolenílidé odpovídají moudrému,aniž potřebují slovapřicházejí k němu,aniž by je volala on čte v klidu znamení dobyNebeská síť sahá daleko a široko,její oka jsou volnáa přece nepropustí nic!Návrat je pohyben Taaměkkosti je jeho působenímvše pod nebem mu vděčí za životTo, co je,spočíva v tom, co není... a ja musím myslieť na platónov idealizmus...

  • 8. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 694x
  • 0
Kde som bol včera večer?

Peter Weisenbacher

Kde som bol včera večer?

Z JI HLAVY film | projekcia | A4

  • 5. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 173x
  • 0
Urobte si vlastnú koláž

Peter Weisenbacher

Urobte si vlastnú koláž

Keby som vedel hrať, sedel by som za klavírom, keby som hudbu ovládal úplne, niečo by som napísal, keby som vedel kresliť tak by som niečo vytvoril a tak, ale neviem, ale umenie milujem, a tak môžem aspoň vybrať slovo a urobiť si koláž. Skúste si to: http://grant.robinson.name/projects/montage%2Da%2Dgoogle/

  • 8. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 629x
  • 1
Filmový festival Bratislava: čo chcem vidieť

Peter Weisenbacher

Filmový festival Bratislava: čo chcem vidieť

Už tento piatok začína 7. ročník Medzinárodného filmového festivalu Bratislava a ja som tomu teším - to pre začiatok. Vďaka patrí bratislavskému Večerníku ktorý priniesol prehľadný (s dôrazom na toto slovo) program festivalu. Po preštudovaní tohto a konzultovaní stránok som si vybral niekoľko filmov ktoré by som rád videl (nasledujú podľa svojho prvého uvedenia na festivale, niektoré sa asi žial prekrývajú).

  • 29. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 881x
  • 16
Architecture Now: architektúra 90. rokov

Peter Weisenbacher

Architecture Now: architektúra 90. rokov

Autor Philip Jodidio a vydavateľ Taschen, to by malo dopadnúť dobre. Aj dopadlo, v knihe Architecture NOW! (Architektur Heute). Štandard si drží vysoko fotografiami počínajúc a kvalitou papiera a tlače končiac. Jemné výhrady si dovolím mať len k niektorým aspektom celkovej koncepcie. Pozoruhodným bodom je samotný názov, podľa ktorého by sa nejeden potenciálny čitateľ mohol domnievať, že sa dozvie niečo o posledných architektonických počinoch z rokov začínajúcich dvadsiatkou. Časový posun tu však predstavuje bezmála desaťročie (prvé vydanie bolo v 2001, reedícia tohto roku).

  • 23. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 269x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu