reklama

Ríbezle s cukrom, kakao s cukrom, gin s tonicom

Hráš to zle. Nehnevaj ma, ako to chceš vedieť, veď si úplne hudobne hluchý, na nič nevieš hrať. Hej, ale mám cit a počujem ten rozdiel, takto sa Rachmaninov nehrá. Počula som ruského virtuóza na koncerte v Bratislave toto hrať. Ale to bolo pred druhou vojnou určite ešte, to si chceš pamätať? Stiahnem to z internetu a pustím ti to a uvidíš. Poď zatiaľ pozerať Kieslowskeho, dávajú Dvojitý život Veroniky. Nie, nechcem gin tonic. Nie som už taký malý aby som sedel pod klavírom, ale nepijem, veď to vieš. Nešoférujem, nekávičkujem nepodávam si s ľuďmi ruky (ak nemusím). Dám ti variť vodu na čaj. Pijem stále ten istý, za 25 korún krabičku.Ani vodku s džúsom... ani pivo s fernetom a nerob si zo mňa srandu. Ďakujem za čaj, nie je to krásne, že je tak lacný. Bejvalka ma naučila na bonbóny za sto korún, to ako jeden stojí sto korún, ale jem ich lebo mi chutia a tento čaj pijem lebo mi chutí. Počítač sám sťahuje, práčka sama perie a ty sama piješ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Je na to už trocha neskoro, ale dal by som si ríbezle s cukrom, z toho kríka vedľa domu a umyť studenou hneď vonku a nechať stekať ju po betóne aby tvorila potôčky až pokým sa nedostane z chodníka a nevpije do trávy. Chodieval som tam poobede, cez prázdniny, teraz sú prázdniny. Poobede sa vraciam z reštaurácie a pozerám si emaily ktoré prišli kým som jedol, beriem telefóny, furt vyzváňajú. Ale medzi žalúziami presvitá na streche také slnko ako keď sme varili púpavový med. Tam vzadu kde bola voľakedy garáž rástlo šialene veľa púpav, ako keby sa tam utáborili ten rok. A mňa nejako napadlo, najskôr som to niekde počul, že sa z nich dá spraviť med a ty že hej. Natrhali sme ich, varili a pridávali strašne veľa citrónov a cukru. Čerstvý, horúci z hrnca bol najlepší.

Ráno som sa budil dosť neskoro, medzi listami stromu pred domom a cez balkón a záclonu neprišlo veľa svetla, skôr sa to prerezávalo ako reflektory a v izbe v tom tancoval prach ako malé kúsky plátkového zlata, ako keby ho zabudli reštaurátori. A keď som zišiel dole do kuchyne, spravila si mi kakao s cukrom, zamiešala si holandské kakao s cukrom, presne aby bolo tak presladené ako to mám rád. A tá šošovicová polievka? To nikdy nepochopím ako ste to pre mňa mohli urobiť, chcel som ju keď nebola šošovica v Československu tak ste ju kúpili v Tuzexe a spravila si mi šošovicovú polievku, lebo som chcel. To bol jediný dôvod.

Doobeda sme zvládli citrónové keksy k tvojej káve a obedovali sme pod čerešňou za guľatým stolom. Umenie to bolo po trávniku tak dokonale hrboľatom tam doniesť polievku aby sa nevyliala, alebo sme aspoň na lavičke pred domom sedeli, ak sme polievkovali v kuchyni. Naše jahody, naše višne, naše hrušky. Susedových maliny, susedových egreše. Naše broskyne, naše marhule. Vyťali sme už višňu, hrušku, broskyňu aj marhuľu. Ostalo plno jabloní. Hovorila si mi o starom Dunaji, ešte keď sa volal Brouk a Babka aká to bola vysoká budova, ako sa tomu ľudia čudovali, ako rozhadzovali papierové akože zláťáky z nákladného auta v rámci propagačnej akcie keď to otvárali. Vstávam skoro, čítam noviny alebo časopis a pijem kakao. Letnú horúčavu nezvládam pod veľkými stromami ale s klimatizáciou pod kazetovým stropom.

Peter Weisenbacher

Peter Weisenbacher

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislavčan, ktorý sa pamätá na socializmus, ktorý sa venuje počítačom a bol na internete už pred 15 rokmi, ale prechodil viac galérii a múzei ako hral 3D hier a je kritický voči technológiám, médiám a politike. Zoznam autorových rubrík:  KultúraPočítačePolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu