reklama

Tmu nebolo vidno

Zatmenie slnka, tma ktorej kúsok sme mali dostať v stredu nebola vidno lebo bolo zamračené. Zdá sa mi to príznačné. Vo štvrtok ráno už svietilo slnko a odrážalo sa od sklenenej tabule na našej terase ako od zrkadla, skoro ma až oslepovalo. Kovové zábradlie na terase má výplne zo skla a jedna leží na dlaždiciach, na takých veľkých betónových dlaždiciach, ktoré ešte pred nedávnom pod tenkou vrstvou snehu pripomínali obrovskú bielu čokoládu. Vypadla a padla na zem (v celku) keď nad našou strechou postával vrtuľník lebo priletel zložiť veľkú krabicu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Susan Rothenberg (1945), Black Head, 1980-81
Susan Rothenberg (1945), Black Head, 1980-81 

To len nedávno bolo, tento rok to už bol. Lietali nad Bratislavou vtedy samé veľké krabice zavesené pod vrtuľníkmi. Nie nebola to bambuľka, nevrátila sa naučiť nás umývať si pred jedlom ruky ani nič podobné, nejaké nové vysielačky na mobily či čo to bolo.

A v utorok som išiel okolo dreveného plota, veru, len koňa tam priviazať by trebalo, pred bývalou SNR, mesto sa rozrastá smerom dole, tam v tom okolí vznikajú nové priestory a chodci sa tlačia... a Obchodná, na Obchodnú nechoďte. Išiel som na Palisády a strašne pršalo, vždy keď tam idem tak má počasie so mnou intenzívny a intímny vzťah: buď husto sneží alebo leje. Chodím tam tak sporadicky posledných pár mesiacov. Za profesorkou lebo sa rozprávame, teda ona hovorí samé múdre veci a ja sa tomu snažím porozumieť a niečo z toho vyťažiť. A rád sa tam prechádzam, páči sa mi tam, keď som bol malý kdekto tam býval a chodievali sme tam. Teraz okolo mňa boli samí cudzí ľudia v autách so značkami CD EE. Išiel som tam sám v daždi medzi diplomatmi. A ani za plotom za ktorým voľakedy stávali všelijaké sochy (... skulptúry...) nič nebolo, už je tam nemecká škôlka. Jedine koza-socha stála v prázdnom Art fóre a bývalý a budúci minister sedel v prázdnej Štefánke.

Peter Weisenbacher

Peter Weisenbacher

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislavčan, ktorý sa pamätá na socializmus, ktorý sa venuje počítačom a bol na internete už pred 15 rokmi, ale prechodil viac galérii a múzei ako hral 3D hier a je kritický voči technológiám, médiám a politike. Zoznam autorových rubrík:  KultúraPočítačePolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu