reklama

Útok na NBÚ nespáchali hackeri

Viac menej viac ako menej som si zvykol na nepresnosti, polopravdy, žonglovanie s odbornými termínmi, šlendrián pri overovaní informácií, hon za aktuálnosťou na úkor relevantnosti, dokonca aj na úvádzanie mimo kontext vecí ktoré mimo neho strácajú význam v mainstreamových médiách, no niekedy mi to nedá. Prechádza mi mráz po chrbte keď si uvedomím aké hlúposti píšu alebo hovoria novinári vo veciach ktorým rozumiem, v oblastiach o ktorých som informovaný -čo sa potom tam kde nie som doma? Tak je to aj s hackerským útokom na NBÚ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)
Obrázok blogu

Vráťme sa do antiky. Nie, nebudem citovať Sokrata ani Platóna, nebudeme sa zaoberať gréckymi stĺpovými radmi. Ide tu o rubikovu kocku populárnu v 80. rokoch 20. storočia. Keď sa objavila v našej rodine mal som asi päť rokov a ani za ten svet som ju nemohol dostať do stavu "poskladania": jednotlivé strany v totožnej farbe. Tak som vymyslel rýchlejší a efektívnejší spôsob šetriaci mozgovú kapacitu: zlepil som farebné štvorčeky z umelohmotných kociek a vzápätí ich prilepil vo farebnej zhode. A teraz prichádza na radu vaša mozgová kapacita: treba nájsť koreláciu s legendárnym hackerským počinom a to bolo umiestnenie policajného auta na strechu MIT .

Slovo hacker sa v súčasnosti používa (absolútne nesprávne) ako mediálna nálepka pre počítačových pirátov. Človek, alebo skupina ľudí, ktorí zhodia nejakú webstránku, stiahnu si pár cudzích emailových správ alebo niečo podobné sú obyčajný piráti, žiadni hackeri. A to nemusia sledovať ani finančný alebo iný prospech, to by už mohli byť označený za vydieračov, počítačových teroristov alebo proste za obyčajných kriminálnikov.

Mládenci a slečny ktorí sa obuli do NBÚ sa možno nudili, možno chceli o sebe počuť v televízií, možno sa s niekým stavili, neviem, ale to nie je dôležité. Dôležité je, že ich pohnútky neboli také aké deklarujú (ak sú to autentické informácie) alebo sú im pripisované. Ak by chceli skutočne upozorniť na nedostatočné zabezpečenie rovnomenného úradu postačovalo by vytvoriť jeden adresár na roote alebo napísať textový súbor. Jeden môj známy pre pár rokmi na diaľku vypol server Seznam.cz potom čo zistil, že po aktualizácií istého softwareu je rozprávkovo ľahko napadnuteľný a informoval o tom správcu -takto zabránil takmer istému zneužitiu. V tom tkvie rozdiel medzi hackerom a pirátom.

Poznámka: Týmto textom som nechcel nijako znížiť význam a komunitnú hodnotu Hysterky ani Prielomu, ani schvaľovať poloamatérsky postup slovenskej polície, ktorá vďaka značnej nekompetentnosti pracovníkov zaoberajúcich sa touto oblasťou namiesto skutočných výsledkov chcela predviesť aspoň brachiálnu štátnu moc.

Peter Weisenbacher

Peter Weisenbacher

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislavčan, ktorý sa pamätá na socializmus, ktorý sa venuje počítačom a bol na internete už pred 15 rokmi, ale prechodil viac galérii a múzei ako hral 3D hier a je kritický voči technológiám, médiám a politike. Zoznam autorových rubrík:  KultúraPočítačePolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu