reklama

Ako neschopnosť redaktorov SME mení pohlavia

Na tomto mieste som bol vystavený (a nielen ja) už takému množstvu výčitiek, podráždených až agresívnych reakcií za preklepy alebo pravopisné chyby, že by som predpokladal, že ak toľko ľudí dohliada na formu, aspoň niekto bude i na obsah. O opaku ma však presvedčilo piatkové tlačené vydanie denníka SME, plné nezmyslov. Priznám bez mučenia, že tento denník obvykle nečítam, najneskôr odvtedy čo odišiel Milan Šimečka, mám na výber lepšie zdroje. Včera ráno mi však boli piatkové noviny doslova strčené pod nos so slovami aha, ešte stále pozývajú na tú skončenú výstavu. To by ma neprekvapilo, bol to však len začiatok, začítal som sa a ďalšiu hlúposť som našiel hneď vedľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)
Obrázok blogu

Pre začiatok teda opakované pozvanie na výstavu Paris-Wien, ktorá už skončila (mimochodom stála za to) a to by tam autor vôbec nemusel ísť, úplne by stačilo ak by si pozrel/a domácu stránku galérie, čo už. A tam vedľa ma zaujali fotky veteránov, krásnych starých áut a znova pozvánka do Viedne. Tentoraz do Technického múzea. Medzi rôznymi zaujímavými autami bol spomenutý aj pohrebný voz, ktorý viezol na odpočinok slávna osobnosti ako Marlene Dietrich, Horsta Buchholza alebo "umelca Hildegarda Knefa" a to som už skoro spadol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak niekto nepozná legendárnu nemeckú herečku (prerazila ako jedna z mála aj v Hollywoode) a speváčku Hildegardu Knef je to dnes na Slovensku v poriadku, jej doba i prostredie bolo iné, ale keď niekto píše do novín a nevie, že Hildegarda je ženské meno je to zlé. Je to o to horšie, že evidentne len obšľahol nejaký cudzí text (filozofia CTRL-C, CRTL-V) a ani si neoveroval čo tam dáva, pritom stačilo len na tom istom počítači na ktorom to nepochybne páchal/a si otvoriť nové okno a vyhľadať v niektorej internetovej encyklopédii toto meno. A hlavne ak o niečom nič, ale vôbec nič neviem, nepíšem o tom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Silne mi to pripomína minulé doby, keď som sa márne snažil dávať feedback o chybách, ktoré som našiel v počítačovej prílohe SME, bola ich tam hŕba, ale zodpovednému redaktorovi to bolo jedno, veď reklama počítačovým firmám sa predávala tak čo sa budeme namáhať.

Otázka, ktorá ma nutne napadá znie: ak píšu takéto niečo o témach v ktorých sa vyznám aké hlúposti asi píšu o veciach v ktorých sa neorientujem?

Peter Weisenbacher

Peter Weisenbacher

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislavčan, ktorý sa pamätá na socializmus, ktorý sa venuje počítačom a bol na internete už pred 15 rokmi, ale prechodil viac galérii a múzei ako hral 3D hier a je kritický voči technológiám, médiám a politike. Zoznam autorových rubrík:  KultúraPočítačePolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu